sobota 29. listopadu 2008

Amazed

Tento týden se mi zdál sen, ve kterém vystupoval Gordon Ramsay. Byl děsně sprostej a říkal mi něco ve smyslu "What the f**** is going on?!" Pár dní jsem přemýšlela, jak bych si tento sen měla vyložit a pak mě to trklo - Gordon na mě řval, protože jsem dočista zapomněla napsat report o své nedávné návštěvě v Maze! O české výspě pekelného šéfkuchaře bylo napsáno nemálo recenzí, od veskrze pozitivních po ty s výhradami. Mé první setkání s Maze proběhlo na Prague food festivalu, tak jsem byla zvědavá, co mě čeká přímo v restauraci.

Do "bludiště" se dostanete přes vstupní halu hotelu Hilton Prague Old Town. Restaurace je po designové stránce chladně perfektní a působí jako velká otevřená jídelna. Na metalický strop jsem si musela chvíli zvykat, stejně tak jako na pro mě trochu rušivé světlo z hotelové haly (byli jsme tam večer, přes den to možná působí jinak).

Z jídelního lístku jsme jednomyslně zvolili večerní degustační menu, které čítá 7 chodů a stojí bezmála 1800 Kč.

Prvním chodem dušené králičí stehýnko, jež bylo nemilosrdně zalito jemnou krémovou polévkou z bílé cibule.



K polévce bylo podáváno pečivo, ovšem ne jen tak ledajaké - cibulová brioška ve tvaru malého hříbku s cibulovým máslem. Kdyby takovéto hříbky rostly v lese, tak snad začnu chodit na houby (na houby nechodím, protože vždycky houby najdu).



V Maze si s prezentací jídel umí opravdu vyhrát. Následující chod ve mě svou podobou evokoval elegantní dámu, skrývající se před slunečními paprsky pod nazdobeným elegantním kloboučkem. Ve skutečnosti se jednalo o marinované plátky červené řepy s piniovými oříšky, jemným sýrem Sairass (sýr typu ricotta) a dresingem z Cabernetu Sauvignon. Červená řepa v této kombinaci je neodolatelná (recept k nalezení zde).



Sérii hlavních chodů zahájila delikátní pečená křepelka s pistáciovým karamelem a nakládaným baklažánem.



Pečený losos s dušenými artyčoky, plátky chorizo klobásky a aioli omáčkou představoval paletu výrazných a aromatických chutí a navíc mě totálně uchvátila litinová pánvička, ve které byl podáván. Byla jsem v pokušení si ji odnést, ale asi by to neprošlo...



...a myslím, že zmizelého pekáčku, v němž nám bylo přineseno jehněčí, by si všimli zrovna tak :-) Křehké šťavnaté plátky masa doplňovala glazírovaná zelenina a těstoviny tagliatelle - jednoduchá, ale chuťově vyvážená kombinace.




Na závěr nás čekala dvojice dezertů. Z podmáslí připravená panna cotta se sladkými lesními plody a jogurtovým sorbetem....



...a na závěr hrátky s tepelnými kontrasty v podobě horkého rýžového pudinku s malinovým překvapením uvnitř a smetanové malinové zmrzliny.



Co říct závěrem? Až na své subjektivní výhrady k interiéru musím říct, že mě Maze velmi příjemně překvapilo a určitě do něj ráda znovu zabloudím.

P.S. for G.R. : Review done.

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Nejvíc mě zaujal ten předkrm s červenou řepou ;-)

Anonymní řekl(a)...

Přiznám se, že Maze je sice na seznamu "Až budeme v Praze půjdeme...", ale nějak si nejsem jistá, že to bude stát za to... Jo a jak říká Martina, nejzajímavější je asi ta červená řepa. A ještě ten králík by mě zajímal... Byl by detailnější chuťový rozbor? Že bych to zkusila doma spáchat :D

Cutie řekl(a)...

Martina: Řepa stojí žebříčku těch všech chodů na vysokém místě, asi to zkusím dle naleznutého receptu spáchat.
Schnytlik: Já jsem také dlouho váhala, jestli ano nebo ne, měla jsem trochu obavy, ale nakonec to bylo ok. Každopádně do kolen mě to nedostalo (narozdíl od jedné pražské restaurace s jiným konceptem založené pouze na degustačním menu). Ráda tam zajdu znovu na nějaký business lunch - tříchodové menu za 600,- mi přijde jako vcelku dobrý deal, porovná-li člověk tu kvalitu s jinými "trendy" restauracemi, kam mnozí lidé k mému údivu stále na pracovní obědy s klienty chodí.
Ad králík - kousky dušeného králičího stehýnka (normální dušený králík :)nám dali na dno talíře a následně ihned zalili cibulovým velouté.

Anonymní řekl(a)...

A ta co Tě dostala dokolen, není to náhodou tahle http://www.ladegustation.cz/cs/ ? Ta je totiž na listu numero uno :D

Cutie řekl(a)...

Schnytlik: Ano, přesně ta ;-) Byla jsem tam před pár měsíci, všechno jsem zdokumentovala, jen nevím, jestli to nakonec mám vůbec publikovat :)

Anonymní řekl(a)...

Cutie, když to publikuješ, budeš mít na svědomí likvidaci naší výpočetní techniky :D (myslím, že když zaliju laptop, tak to jen tak nerozchodí).

Cutie řekl(a)...

Schnytliku, tak to nemůžu mít na svědomí..nebo jo:-)? Zážitek to byl opravdu nezapomenutelný :)

Anonymní řekl(a)...

A já myslím, že jóó :D

Cutie řekl(a)...

Schnytlik: Tak jóóó, do konce týdne to tu bude ;)