pátek 17. října 2008

Španělská invaze



Nadměrné vnímání a analyzování reklamních sdělení všeho druhu je nejspíš pracovní deformace, občas se však najde něco, co stojí za povšimnutí. V pražském metru se objevily zajímavé plakáty s motivem černého kvazi-Zorra a ovoce kaki (česky tomel). Titulek říká, že brzy přijde Kaki Persimon. V dolní části plakátu jsou pak loga tří společností a dovětek o tom, že kaki je nesladší tajemství Španělska (nebo něco na ten způsob). Víc nic. Navíc, když jedete kolem na eskalátoru, tak si toho moc prohlédnout nestačíte. Přemýšlela jsem, na co ta reklama vlastně je: na samotné kaki nebo nějaký produkt z něj?
Kaki je ovoce subtropického typu, kterého se zejména v Číně a Japonsku pěstuje spousta druhů. Kromě sladké chuti je oblíbeno i díky svým blahodárným účinkům na lidské zdraví. V Evropě jeho hlavní domovinou Španělsko.
Kaki z plakátu pochází z Valencie, Persimon je jeho obchodní název. Celou tamní produkci má pod palcem firma Anecoop . Celý proces od pěstování po expedici přísně kontrolují. Pokud se vám tedy dostane do rukou Kaki Persimon, měla by to být záruka kvality. V tiskové zprávě se hovoří rovněž o unikátní tramvaji, která bude brázdit pražské ulice po dobu jednoho roku. Cíl kampaně? Uvědomění široké veřejnosti o důležitosti konzumace ovoce a zeleniny místo potravinových doplňků.
Podobné kampaně už tady byly, vybavuji si televizní spot propagující konzumaci mandarinek a klementinek. Dosáhne tato kampaň toho, aby lidé v Čechách začali kupovat a konzumovat více ovoce a zeleniny, natožpak "exotického" kaki? Já jsem z toho poněkud rozpačitá. V každém případě to ve mě vyvolalo minimálně zájem kaki vyzkoušet, až doposavad jsem jej na pultech přehlížela.
Co si myslíte vy? Mají podobné kampaně smysl nebo to jsou jen vyhozené peníze? Doplňujete svoji denní dávku vitamínů ovocem a zeleninou nebo raději sáhnete po potravinovém doplňku?

Update: V pátek jsem v metru viděla "update" kampaně. Vizuál plakátu se nepatrně změnil - černý švihák rozsekává kaki vejpůl a nadpis říká: "Kaki Persimon je tady" :-)

7 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Cutie,

diky moc za objasnenie --- ja som si ten plagát síce všimla, ale po pár sekundách študovania som to vždy nechala tak --- doteraz som žila v domnienke, že je to plagát na nejaký film alebo divadelné predstavenie :-) --- myslím, že by bolo oveľa efektnejšie zobraziť priamo produkt --- neviem, ak to má byť teasing, tak na mňa nejako nechytil --- a či majú obdobné kampane význam? myslím, že určite --- prinajmenšom aspoň vzbudia zvedavosť produkt vyskúšať a to je niekedy polovica úspechu--- btw: gratulujem k blogu :-) je tu pekne farebne a veselo :-)

Anonymní řekl(a)...

k reklamam jsem vetsinou imunni a jsem si stoprocentne jista, ze i tahle by mne nechala vlaznou. Na druhou stranu, treba bude mit lepsi uspech nez propagace ceskych ryb :))

Cutie řekl(a)...

Viki: Díky za gratulaci! Jinak mě ten plakát právě také nebyl jasné, tak jsem se pídila, oč jde:-)
schnytlik: Spot propagující české ryby jsem zatím viděla jen jednou a docela mě pobavil :-)

Anonymní řekl(a)...

Cutie, jestli myslíš ten animovaný, tak jsem na to docela zírala a musela si to pustit víckrát (mají to na webu rybadomaci.cz)
A abych byla upřímná, vůbec netuším, kdo je cílovou skupinou toho spotu. Děti? Těm to asi je šumák. Puberťáci? Nevím, ale podle toho, co běží v českých rádiích asi zvolili špatný hudební žánr. Dospělí? Ti si řeknou: A kde je mám koupit? nebo: Copak kradu? Zejména pak na menších městech :( Ale to sem nepatří...

Anonymní řekl(a)...

teď jsem tam objevila ještě několik jiných, zajímavé, zajímavé :)

Anonymní řekl(a)...

mě to na nákup kaki také naladilo, ale nevím, co pak s ním, jen tak sníst?

Cutie řekl(a)...

schnytlik: Ano, měla jsem na mysli ten animovaný s tančícími rybičkami :-) O stránkách vím, musím to také prozkoumat.
caty: Něco už bylo řečeno ve fóru na Cuketce, zde je odkaz, kde je pár receptů: http://www.novinky.cz/clanek/126354-tajemstvi-vytecne-chuti-kaki-persimon.html